Image

SEO


Het draait allemaal om het maken van de juiste vertaalslag.


Image

SEO of zoekmachineoptimalisatie, dat klinkt zo lekker high-tech terwijl dat in de kern niet zo is. Met zoekmachineoptimalisatie zorg je ervoor dat je de inhoud van een bepaald medium, zoals jouw website, kraakhelder maakt voor een machine. Je maakt als het ware een vertaalslag zodat de zoekmachine makkelijker en beter kan begrijpen voor wie en wanneer jouw website relevant is.

Zonder deze optimalisatie blijft het erg moeilijk voor de machine om te begrijpen wat jouw website te bieden heeft voor de zoekende website bezoeker. Hierdoor kan de zoekmachine je nergens plaatsen en blijf je onvindbaar.

Hoe gaat BlinktUit met zoekmachine-optimalisatie om?

Meten, analyseren en inzicht geven is in dit vakgebied erg belangrijk. Wij beginnen daarom altijd met een nulmeting. In deze nulmeting kijken we zowel naar de technische aspecten van je website (bijvoorbeeld: snelheid, foutmeldingen, sitemapstructuren) als de inhoudelijke (tekst- en beeldoptimalisatie, doorverwijzingen etc.).

Zoekwoordenlijst koppelen aan je doelgroep

Samen met jouw organisatie stellen we aan de hand van een persoonlijk gesprek een zoekwoordenlijst op. Dit kun je zien als een wensenlijst waarop de organisatie gevonden wilt worden. De opgestelde zoekwoordencombinaties halen we door ons SEO systeem waardoor we inzicht krijgen in de huidige ranking van de website. De voortgang van de posities ontvang je maandelijks.

Winstgevende SEO

Om voor winstgevende zoekmachineoptimalisatie te zorgen is het van belang om inzicht te krijgen in ‘laaghangend fruit’. Dit hebben wij bijvoorbeeld gedaan bij Whoosah, één van de bekendste beachclubs van Scheveningen. Zij wilden zich richten op de zakelijke markt. Door ons op bedrijfsfeesten te richten en vergaderlocaties in plaats van bedrijfsuitjes, is er in een periode van een jaar een stijging van 150% in offerte aanvragen gerealiseerd.

Door de SEO campagnes naast het Customer Journey model te zetten, krijgen we inzicht in de gevolgen van de resultaten. Koopintentie gerelateerde zoekwoorden vormen een volledig ander karakter dan oriëntatie gerelateerde zoekwoorden.

Zo hebben koopintentie gerelateerde zoekwoordencombinaties vaak weinig traffic maar zorgen voor veel aanvragen terwijl orientatie gerelateerde zoekwoorden voor veel traffic zorgen maar weinig aanvragen.

In het geval van Whoosah hebben we ons met name gefocust op koopintentie. Dit was ook in de cijfers te zien. Organisch zoekverkeer is met 42% gestegen aantal offerte aanvragen met 150%.

Analyse - Insights - Repeat

In feite herhalen we bovenstaand proces, wij kijken samen met jou naar de onderneming en de doelgroep, maken een plan welke zoekwoorden hiervoor belangrijk zijn om vindbaar voor te worden, passen de website technisch en inhoudelijk aan, reflecteren op de resultaten en maken weer nieuwe aanpassingen.

Dit SEO proces doen wij met name van middelgrote organisaties die hun vindbaarheid structureel willen verbeteren.

SEO is niet altijd de oplossing

Wij willen wel benadrukken dat SEO een methode is om een je doelgroep beter te bereiken maar dat het niet altijd de beste methode hoeft te zijn. Elk online marketing kanaal en elke techniek heeft zo zijn voor- en nadelen. Benieuwd naar welke online marketing methode of kanaal goed bij jouw doelstellingen past. Vraag dan hier een Groeigesprek aan.


Image

Ontdek hoe we voor stratt + aan de slag zijn gegaan.

Lees de case ->

Zijn we voor elkaar geschikt?


Wie het eerst komt...

Image