Jouw Google Ads account in 9 stappen

Google SERP

Een Google Ads account kan zorgen voor veel meer verkeer naar jouw website. Advertenties komen bovenaan in de zoekresultaten terecht in Google, waar het de meeste kans heeft om aangeklikt te worden. In dit blog leggen wij je uit hoe je een Ads account maakt in 9 stappen. Je kan ook onze video bekijken.

Voordat je begint is het belangrijk dat je een Google account hebt. Zonder zo’n account kan je ook geen Ads account maken.

Om een Google Ads account te maken moet je eerst naar ads.google.com gaan. Rechts bovenin is een blauwe knop met ‘Nu starten’; hier klik je op en dan kan je beginnen met het maken van je Ads account.

In 9 stappen jouw Google Ads-account

Stap 1:

Klik op ‘NIEUW GOOGLE ADS-ACCOUNT’

Stap 2:

Hier moet je de bedrijfsgegevens invullen. Dit zijn de bedrijfsnaam en de website van je bedrijf die je moet invullen. 

Stap 3:

Bij de derde stap moet het advertentiedoel ingesteld worden. Je kan kiezen uit 4 verschillende doelen:

  • Meer gesprekken ontvangen
  • Meer websiteverkopen of leads genereren
  • Meer bezoekers naar mijn fysieke locatie trekken
  • Behaal meer weergaven en egagement op YouTube

Kies hier het doel dat het beste past bij wat jij wilt bereiken met je advertentie.

Stap 4:

In de vierde stap kan er worden gevraagd om het advertentiedoel te specificeren. In de video hebben we gekozen voor ‘meer websiteverkopen of leads genereren’. Bij stap 4 kunnen wij kiezen of we ons willen focussen op leads genereren of dus de verkopen. Dan kunnen wij ook nog op de klantactie optimaliseren.

Stap 5:

In deze stap gaan we de advertentie maken. Je kan verschillende koppen invullen en ook verschillende beschrijvingen maken. Je ziet gelijk hoe jouw advertentie eruit kan komen te zien met deze koppen en beschrijvingen.

Stap 6:

Stap 6 is waar de zoekinstellingen ingesteld worden. Als eerste moet je zoekwoordthema’s selecteren. Er staan er al een aantal vooraf klaar. Deze zijn gegenereerd op basis van wat je al hebt ingevuld. Je kan hier nog thema’s aan toevoegen, maar ook verwijderen.

Het is erg belangrijk dat je hier de juiste zoekwoordthema’s kiest. Deze gaan namelijk bepalen voor welke zoekopdrachten jouw advertentie getoond wordt. Je kan dit later nog aanpassen, maar om goed te beginnen heb je de juiste thema’s nodig.

Naast de zoekwoordthema’s kan je ook kiezen in welke gebieden jouw advertentie worden getoond. Wil je bijvoorbeeld in heel Nederland, of alleen in één provincie of misschien zelfs maar in één gemeente je advertenties laten zien? Dit kan je ook nog instellen. Houd dus rekening met je servicegebied als je dat hebt.

Stap 7:

We zijn aangekomen bij het instellen van het budget. Hoe hoger het budget, hoe meer vertoningen je krijgt. Je stelt een dagbudget samen. Je kan kiezen uit de vooraf ingestelde budgetten, of het helemaal zelf kiezen. Het minimale dagbudget is €0,60. Bij het instellen van het budget krijg je de verwachte vertoningen per maand en het maximale maandbedrag te zien.

Als je zelf het dagbudget gaat instellen zie je ook wat het bereik is waar jouw concurrenten zich bevinden m.b.t. het dagbudget. Hier kan je dus als je dat nodig vind je budget op aanpassen.

Stap 8:

Dit is de controlefase. Je krijgt een overzicht van wat je hebt ingevuld. Je ziet ook nog een keer hoe je advertentie eruit komt te zien. Controleer dus alles even goed en pas het nog aan waar nodig.

Stap 9:

De laatste stap is het invullen van de betaalgegevens. Er zijn drie verschillende manieren waarop je als bedrijf kan betalen voor de Google advertenties:

  • PayPal
  • Creditcard
  • Bankoverschrijving

Per methode is er een verificatie die nog gedaan moet worden. Als dat voltooid is, dan is jouw Google Ads account klaar voor gebruik.


Wil je een volgende stap zetten met Google Ads? Lees dan de blog over hoe je Google Ads winstgevend kan inzetten.

Inhoud

Meer resultaten halen door sales en marketing perfect op elkaar af te stemmen?

Meer resultaten halen door sales en marketing perfect op elkaar af te stemmen?

Lees meer over:

Deel:

Een goed uitgedacht leadgeneratieproces is makkelijker gezegd dan gedaan.

Laat je gegevens achter, dan sturen wij je onze whitepaper met alles over B2B leadgeneratie en ontdek 20 bewezen leadgeneratie strategieën.
Naam(Vereist)