Handige LinkedIn tips & feitjes

In een rappe dynamische wereld is de levensduur van de meeste Tech Startups niet lang. Een organisatie die deze barrière heeft doorbroken is LinkedIn. Het bedrijf werd in 2002 opgericht en is een echte niche op het gebied van B2B social media.

LinkedIn tips

Op LinkedIn draait alles om je profiel, dit is de eerste indruk die je achterlaat. Het is daarom essentieel om een goed verzorgd geüpdatet profiel te hebben. Tegenwoordig kijken bijna alle werkgevers wel even op de LinkedIn pagina van de sollicitant. Om deze reden hebben wij een aantal tips opgesteld die je profiel wellicht kunnen verbeteren.

1. Profielfoto

Ja het is cliché, maar het eerste waar iemand naar kijkt is de profielfoto. Past deze bij hoe de persoon zich profileert en de werkervaring? Werk je binnen een grote formele organisatie en wil je jezelf profileren als zakelijk en analytisch. Zorg dan voor een nette foto in pak. Dit werkt overigens ook andersom, werk je bij een creatieve informele MKB organisatie, aarzel dan niet om je creativiteit los te laten en gelijkgestemde aan te spreken. Je hebt zelf in de hand hoe je voor de dag wilt komen binnen de zakelijke markt.

2. Banner

Geloof het of niet maar de meeste profielen op LinkedIn hebben ‘geen’ banner. Het is een kleine moeite en het geeft een veel betere uitstraling.

3. Headline

De headline is het kleine stukje dat wordt getoond onder je naam. Als mensen naar je profiel zoeken of je een bericht willen sturen zien ze dit stukje tekst. Het is belangrijk dat je daarin vermeld wat je doet of waarin je bent geïnteresseerd.

4. Samenvatting

Binnen een samenvatting op je profiel heb je de mogelijkheid om het profiel persoonlijk te maken. Laat een korte indruk van een paar zinnen achter hoe je jezelf wilt profileren richting profielbezoekers.

5. Opleiding/werkervaring

Binnen het toevoegen van een opleiding en werkervaring zijn er veel verschillende mogelijkheden. Je kan globaal toevoegen waar je hebt gestudeerd en wat. Je kan er ook voor kiezen om een beschrijving erbij te zetten en weer te geven wat je hebt geleerd tijdens je opleiding. Een korte uitleg geeft al een stuk meer perspectief aan profielbezoekers.

Hetzelfde geldt met werkervaring. Je kan laten zien dat je bent doorgestroomd in verscheidene functies en wat je daar voor ervaring hebt opgedaan.

6. Vaardigheden

Als laatste tip raden we aan om zo veel mogelijk vaardigheden toe te voegen en te laten onderschrijven door collega’s. Los van alle andere informatie je op een profiel kwijt van is dit één van de belangrijkste. De vaardigheden geven net als op je CV een goed overzicht van je capaciteiten voor werkgevers. Dit maakt je profiel erg sterk, zeker wanneer deze worden onderschreven door andere personen.

LinkedIn feitjes

1. Gebruikers

LinkedIn heeft vandaag de dag meer dan 740 miljoen leden. Bijna 40% van deze gebruikers is dagelijks op het platform te vinden. Dit komt neer op meer dan 1 miljard interacties per maand. Wel is het zo dat gebruikers gemiddeld maar 17 minuten per dag op het platform besteden. In tegenstelling tot Instagram of facebook is dit erg weinig. Het is daarom essentieel om je tijd spaarzaam te gebruiken en binnen een paar minuten de aandacht van je netwerk te trekken.

2. Studenten & inkomens

Uit onderzoek van Pew research center uit 2018, is LinkedIn erg populair onder universiteitsstudenten in de VS. Meer dan 50% van de afgestudeerden in de VS zijn LinkedIn gebruikers. Bovendien heeft 44% van de LinkedIn gebruikers een inkomen van meer dan 75.000 dollar per jaar, wat boven de nationale mediaan in de VS ligt.

3. Gender

Wat geslacht betreft is LinkedIn populairder bij mannen dan bij vrouwen. 57% van de gebruikers identificeert zich als man. Een ander interessant gegeven is dat 60% van de gebruikers bestaat uit millennials.

4. Overname

In 2016 heeft Microsoft LinkedIn overgenomen voor 26,2 miljard dollar.

5. LinkedIn premium

In totaal betaalt 39% van de LinkedIn-gebruikers voor LinkedIn premium, bestaande uit 4 prijsniveaus:

  • Premium career: €25,- per maand
  • Premium business: €45,- per maand
  • Recruiter lite: €90,- per maand
  • Recruiter corporate: 869,- per maand
6. Leadgenerator

LinkedIn is een goed platform om binnen de B2B leads te ontdekken en te genereren. Hubspot ontdekte dat LinkedIn 277% effectiever is in het genereren van B2B leads dan Facebook en Twitter. Wil jij meer weten over B2B leadgeneratie via LinkedIn? Plan een kennismakingsgesprek met ons! 

Inhoud

Meer resultaten halen door sales en marketing perfect op elkaar af te stemmen?

Meer resultaten halen door sales en marketing perfect op elkaar af te stemmen?

Lees meer over:

Deel:

Een goed uitgedacht leadgeneratieproces is makkelijker gezegd dan gedaan.

Laat je gegevens achter, dan sturen wij je onze whitepaper met alles over B2B leadgeneratie en ontdek 20 bewezen leadgeneratie strategieën.
Naam(Vereist)