Bezorgd over hybride werk? Stel jezelf deze 3 vragen

Hybride werken is tegenwoordig de norm geworden. Er zit weliswaar een verschil per sector en bedrijfstak maar de meerderheid van de B2B markt kiest op dit moment voor een hybride aanpak.

Een groot percentage zal het niet erg vinden om weer terug naar kantoor te gaan. Eindelijk weer terug op het vertrouwde kantoor, en geen afleiding van de huiselijke sferen en factoren.

Het is verstandig om deze transitie rustig door te maken en je op een aantal factoren voor te bereiden. We hebben drie vragen geformuleerd die ondersteuning kunnen bieden om de hybride werkvorm op te pakken. De meeste mensen zijn namelijk erg gewend geraakt aan een ander ritme en sommigen zullen zelfs andere skills hebben ontwikkeld. Het is dan ook niet gek dat je een aantal skills weer zal moeten aanleren wanneer we terug gaan naar een fysieke interactie omgeving.

Om de transitie goed door te komen en je voor te bereiden behandelen we vier verschillende vragen om jouw zo goed mogelijk voor te bereiden zodat je niet voor verassingen komt te staan.

Hoe wil ik dat mijn dagen eruit zien?

Ga vooral niet eindeloos piekeren over hoe de toekomst er mogelijk uit komt te zien. De gemakkelijkste manier om te beginnen, vooral als je je overweldigd voelt, is minder na te denken over je grote carrière doelen en meer over hoe je dagen eruit zien. Wat is er zo leuk aan je dag op afstand? Misschien vindt je het heerlijk om te kunnen pauzeren en samen met je partner te lunchen.  Misschien vind je het gewoon fijn dat collega’s nooit in je persoonlijke ruimte leunen om een willekeurige vraag te stellen.

Vraag jezelf dan af wat je geen minuut langer kunt verdragen. Een andere strategie is na te denken over de basisstructuur van uw werkdag. Misschien geeft je de voorkeur aan een gestaag tempo – van 9 tot 5 werken, en dan klaar en meteen offline. Het kan ook zijn dat je een 9 tot 5 vreselijk vind en je tijd zelf graag wilt indelen. Het is key om een goede timing te hanteren en je dagen opnieuw in te delen. Zie het als het beheren van de interacties die je energie belasten versus de interacties die je opladen. En bedenk of er slechte gewoonten zijn die je tijdens de pandemie hebt ontwikkeld en die je kunt veranderen – bijvoorbeeld beloven dat je “het ’s avonds inhaalt” als je je overdag met iets anders moet bezighouden. Misschien hoef je die achterstand ’s avonds niet in te halen! Bekijk je werkdag in termen van optimaal gebruik maken van uw productieve uren, niet in termen van ingelogd zijn.

Waar krijg ik stress van?

Zodra je de ideale structuur van je dagen hebt uitgetest, kun je verder gaan met het in kaart brengen van je belangrijkste stressfactoren. Breng in kaart wat deze zijn bij thuiswerken versus terug naar kantoor gaan. Het makkelijkste is om hier gewoon een lijst van te maken en te bespreken met familie, vrienden en collega’s. Op deze manier kan je omgeving hier voldoende rekening mee houden en wordt het hybride werken vanzelf geïntegreerd en een gewoonte.

Wat vind ik belangrijk?

Veel organisaties en hun werknemers staan te popelen om terug te keren naar “normaal werk” omdat dit jaar verwarrend, ontwrichtend en zo onzeker is geweest.

En toch zitten we vol gemengde gevoelens. We zijn opgewonden om weer contact te maken met collega’s, vrije tijd hebben om te werken en het huis uit te gaan – maar ook nerveus dat de dingen gewoon weer worden zoals ze waren, alsof deze hele traumatische, transformerende ervaring nooit heeft plaatsgevonden.

Wat je pandemische ervaring ook geweest is, het heeft je gevormd. Je bent niet dezelfde persoon die je daarvoor was. We gaan ‘waarschijnlijk’ niet terug naar zoals het was. Daarom is het nu de tijd om na te denken en een beetje egoïstisch te zijn. Duik diep, denk na en identificeer gevoelens nu, voordat je kunt pleiten en onderhandelen voor wat je wilt. Bovendien, als je ook een manager bent, heb je nu een enorme macht om mensen te helpen deze gevoelens te begrijpen.

Inhoud

Meer resultaten halen door sales en marketing perfect op elkaar af te stemmen?

Meer resultaten halen door sales en marketing perfect op elkaar af te stemmen?

Lees meer over:

Deel:

Een goed uitgedacht leadgeneratieproces is makkelijker gezegd dan gedaan.

Laat je gegevens achter, dan sturen wij je onze whitepaper met alles over B2B leadgeneratie en ontdek 20 bewezen leadgeneratie strategieën.
Naam(Vereist)