Beginnen met adverteren op Facebook en Instagram in 3 stappen

Een Facebook advertentieaccount aanmaken kan de eerste stap zijn in het online laten groeien van jouw bedrijf. Advertenties draaien op Facebook kan een hele effectieve manier zijn van adverteren. Facebook is een van de grootste social media kanalen in Nederland. 6,9 miljoen mensen gebruiken Facebook dagelijks in Nederland en 4 miljoen mensen gebruiken dagelijks Instagram (Marketingfacts). 

Een advertentieaccount maken

Via Facebook en Instagram kan je dus veel mensen binnen je doelgroep bereiken en je kan er ook nog heel specifiek op targetten. Wij leggen je uit hoe jij een Facebook advertentieaccount kan aanmaken en kan koppelen met Instagram. Lees de blog, of bekijk onze video.

Voordat je aan de slag kan om een advertentieaccount aan te maken heb je een Facebook account nodig. Maak deze eerst aan voordat je begint. Ga dan naar business.facebook.com om te beginnen. 

Stap 1: 

Als je nog een kaal Facebook account hebt, dan moet je als eerst een pagina aanmaken. Je moet de paginanaam invullen en de bedrijfcategorie. Je kan voor meerdere categorieën kiezen als dat van toepassing is op jouw bedrijf.

Je kan ook nog de bedrijfs bio invullen. Hier geef je een korte, pakkende beschrijving van jouw bedrijf waarvoor je wilt adverteren. De bio is niet verplicht, maar het is zeer aan te raden deze wel in te vullen om de informatie zo compleet en aantrekkelijk mogelijk te maken.

Stap 2:

Na het voltooien van de eerste stap kom je in de Meta Business Suite uit. Vanuit daar kan je naar je advertentiebeheer gaan. Je klikt in de linker balk op ‘Alle tools’ en dan op ‘Advertentiebeheer’. Je wordt dan doorgestuurd naar de plek waar jij je advertenties in elkaar kan zetten.

Voordat je advertenties geplaatst kunnen worden moeten je betaalgegevens ingevuld worden. Hoe dat moet lees je hier.

Stap 3:

Voor het koppelen van je Instagram moet je in de Meta Business Suite zijn. Rechts onderin je beeld staat een pop-up waar staat dat je 0 van de 4 stappen hebt voltooid. Als je hierop klikt en daarna volledig naar beneden scrollt staat daar ‘Instagram koppelen’. Klik hierop en vul je gegevens in en je Instagram is gekoppelt. 

Het is dus handig om ook alvast een Instagram account te maken, voordat je begint met het advertentieaccount.

Als je al een Facebook account hebt, dan log je in op Facebook. Rechts bovenin staat een icoon met blokjes. Daar klik je op. Klik dan op ‘Pagina aanmaken’. Als je daarop hebt geklikt loop je dezelfde stappen door als besproken in deze blog. Na het maken van je pagina ga je dan naar business.facebook.com en ga vanuit daar verder met stap 2.

Inhoud

Meer resultaten halen door sales en marketing perfect op elkaar af te stemmen?

Meer resultaten halen door sales en marketing perfect op elkaar af te stemmen?

Lees meer over:

Deel:

Een goed uitgedacht leadgeneratieproces is makkelijker gezegd dan gedaan.

Laat je gegevens achter, dan sturen wij je onze whitepaper met alles over B2B leadgeneratie en ontdek 20 bewezen leadgeneratie strategieën.
Naam(Vereist)