Image

Strategie & Inzicht



Image

Alles samenhangend maken en zorgen voor consistentie en verbetering.

Dat is Strategie & Inzicht als je het aan ons zou vragen. Het is belangrijk om een gefundeerde keuze te maken op welke manier jouw organisatie de verschillende online kanalen gaat gebruiken. Als deze keuzes niet op voorhand worden gemaakt, dan is het niet mogelijk om uit de inzichten die uit online kanalen voortvloeien effectief te handelen.

Een goede strategie voor het inzetten van je online kanalen is gebaseerd op het maken van heldere keuzes. Dit klinkt als een open deur maar het wordt vaak vergeten.

Naast strategie is inzicht een belangrijke pijler om op tijd je strategie te kunnen wijzigen. Het opstellen van KPI’s die goed bij je strategie passen en het bijhouden van trends leiden tot informatie om op tijd de online strategie bij te sturen. De uitdaging zit hem met name in de snelheid en efficiëntie bij het creëren van inzichten. Bij veel organisaties is het creëren van inzicht tijdsintensief waardoor men relatief weinig tijd besteed in de vertaling van deze inzichten naar de organisatie, een doodzonde.

Hoe helpt BlinktUit in het creëren van Strategie en Inzicht op de online omgeving van de organisatie?

Als eerste organiseert BlinktUit een ‘groeisessie’ bij de klant. Tijdens deze groeisessie werken we vanuit de klantvraag steeds verder naar een helder omschreven groeidoel. Verder werken we de doelgroep uit in segmenten inclusief een customer journey. Na de sparsessie stuurt BlinktUit een ‘groeiaanpak’. In deze ‘groeiaanpak’ geeft BlinktUit concreet uitgewerkt advies welke veranderingen nodig zijn om tot het groeidoel te komen. Afhankelijk van de grootte van de organisatie raden wij aan om periodieke groeisessies te houden. Hiermee borgen we de continuïteit en structuur van de uitwerking van de strategie en kunnen we op tijd bijsturen.

Verder zullen wij samen met de organisatie alle huidige online kanalen koppelen aan een enkel dashboard en verwerken we de opgestelde KPI’s in het dashboard. Hiermee kan de marketeer van uw organisatie op 1 plek direct inzicht krijgen in de prestaties van alle online kanalen en de eerstvolgende ontwikkelpunten. Dit is een eerste stap in snel en efficiënt online marketing inzicht creëren.

Technische know-how wordt steeds belangrijker voor een goede uitwerking

Organisaties laten zich vaak tegenhouden bij het uitwerken van een opgestelde online marketing strategie door het gebrek aan technische know-how. Kennis van veel verschillende platformen, systemen en programmeertalen is cruciaal. Bij BlinktUit is deze technische know-how aanwezig zodat we tot een praktische en haalbare uitwerking komen van de gekozen online marketing strategie.

Samen met onze designers, online marketeers en programmeurs komen we tot een praktische uitwerking gericht op het ‘Minimum Viable Product’ concept.

Resultaat:

  • Uw online marketing data en de voortgang van alle trajecten overzichtelijk in een centraal dashboard
  • Duidelijke ontwikkelpunten gebaseerd op het uitgewerkte groeidoel
  • Een realistisch plan inclusief kosten indicatie dankzij multi-disciplinaire kennis in zowel techniek (implementatie van software systemen) als marketing.  

Image

Ontdek hoe we voor SDK-kinderopvang aan de slag zijn gegaan.

Lees de case ->

Zijn we voor elkaar geschikt?


Wie zaait...

Image