Image

Online advertising


Herhaling - Herkenning - Emotie


Image

Het bereiken van de juiste doelgroep op het juiste moment met de juiste boodschap.


Ja dit is een open deur en tegelijkertijd een utopie. Je merkt in de branche dat er met adverteren en met name met online adverteren een haat-liefde verhouding heerst. Als consument verafschuw je de online advertenties terwijl je als ondernemer winstgevende advertenties natuurlijk verwelkomt. Daarnaast worden er beloftes gedaan die men niet waar kan maken. Zoals Don Draper ook zegt: De helft van het advertentiebudget is goed besteed, maar welke helft?

 

Online adverteren is een proces van het steeds beter leren kennen van de doelgroep dat resulteert in hogere interactie en winstgevendheid zolang je een uniek en echt verhaal hebt, dit geldt zowel B2B als B2C.

 

Online advertising mag absoluut geen noodzaak zijn en moet onderdeel zijn van een strategische keuze. Wij geloven erg in de synergie van verschillende kanalen en zien dat ook terug uit de resultaten. Voor SDK Kinderopvang, een groot BSO en Kinderdagopvang met meer dan 25 locaties, zagen we dat men vanuit minimaal drie verschillende kanalen kwam voordat de bezoeker een afspraak maakte om de locatie te bezoeken naar de locatie inpland. Daarnaast is de kans dat een bezoeker converteert die maar vanuit 1 kanaal de website heeft bezocht 3 keer kleiner dan degene die vanuit drie verschillende online kanalen in aanraking is geweest met het bedrijf.

Hoe gaat BlinktUit met online advertising om?

Voor ons is online advertising geen doel. Als organisatie hebben jullie waarschijnlijk bepaalde doelstellingen. Dit kan uiteenlopen van het bekender maken van jullie merk, meer omzet halen uit een productgroep tot het innemen van een marktleidende in een regio.

In een groeisessie vertalen we deze doelstelling naar een online marketing strategie en bepalen we welke doelgroep hier het best op aansluit. Vervolgens bekijken we aan de hand van de eigenschappen van online methoden en kanalen wat de juiste mix is.

Tegenwoordig zijn er kanalen in overvloed.

Online adverteren helpt je om aanwezig te zijn op de plekken waar je doelgroep aanwezig is. In de zoekmachine op Social Media, You Tube, Pinterest of het Google Display netwerk. Door op de juiste mix van kanalen aanwezig te zijn met de juiste campagnes, kun je jouw doelstellingen bereiken.

Bereik is makkelijk, de juiste boodschap niet.

Zoals de voorbeelden hierboven duiden, zijn er genoeg marketing kanalen. Helaas zien veel ondernemers online advertising als een magisch instrument waarmee je gemakkelijk je omzet verhoogd. De grootste uitdaging tegenwoordig is relevantie en een aansluitende sterke boodschap creëren voor de verschillende doelgroepen van de organisatie.

Afhankelijk van de grootte van de organisatie en het doel starten we met een test campagne. Dit is een campagne om een indicatie te krijgen van het gedrag van je doelgroep. Waarom klikt je doelgroep wel op deze advertentie en niet op de andere? Nadat we steeds meer informatie over de doelgroep verzamelen gaan we terug naar de tekentafel om alle online advertising goed aan te sluiten op de customer journey.

Een customer journey is niks anders als het structureren van de 'uitingen' dat jouw doelgroep ontvangt in een bepaald stadium (koop, oriëntatie etc.). 

Transparantie is belangrijk

Aan de hand van een centraal dashboard die we voor jouw organisatie personaliseren, heb je niet alleen inzicht in de statistieken van je online campagnes maar heb je inzicht in data van alle online kanalen van de organisatie. Daarnaast kun je meelezen met al onze wijzigingen die wij elke maand uitvoeren. 

Resultaat:

  • Toename aan het aantal bezoekers
  • Toename aan het aantal aanmeldingen en verkopen
  • 24/7 inzicht in de prestaties van de advertenties en kanalen
  • Design van landingspagina's en banners
  • De juiste mix aan advertentiekanalen
  • Maandelijkse bijsturing van de campagnes
Image

Ontdek hoe we voor Normec aan de slag zijn gegaan.

Lees de case ->

Zijn we voor elkaar geschikt?


 Niet geschoten....

Image