Online Advertising

Omdat groeispurten lekker kunnen zijn

De juiste mix aan advertentiekanalen

Gerichte landingspagina

Toename aan het aantal bezoekers, aanmeldingen en verkopen

Periodieke inzichten in de prestaties

Incl. teksten, banners, bijsturing en optimalisatie

“Eén van de meest effectieve manieren om snel meer klanten te genereren en online te groeien”

Met het online advertisingpakket van BlinktUit zorgen we niet alleen voor meer aanmeldingen/klanten maar zorgen we ook voor een zo hoog mogelijk rendement. Het online advertisingpakket is daarom gericht op twee pijlers:

1. Het genereren van zoveel mogelijk aanmelding/verkopen/bezoekers

2. Het zo goed mogelijk laten renderen van jouw online advertising budget

Online adverteren met BlinktUit =

Niet iedereen is misschien direct opzoek naar jouw product of dienst. Online advertising biedt dan een goede betaalbare uitkomst. Met online adverteren is het belangrijk om naar je Cost per Sale te kijken. Met andere woorden: Hoeveel € verdien ik als ik € investeer? Met het online advertising pakket zijn we gefocust op Cost per Sale en gaan we samen met jou continu kijken hoe we je kunnen laten groeien en renderen.

Met het advertisingpakket van BlinktUit kun je al met een laag marketing budget starten, door middel van een ‘testpilot’.

  • Toename aan het aantal bezoekers
  • Toename aan het aantal aanmeldingen en verkopen
  • Periodieke inzichten in de prestaties van de advertenties
  • Gerichte landingspagina dat overeenkomt met het doel van jouw advertentie
  • De juiste mix aan advertentiekanalen
  • Wij maken zelf de teksten en banners
  • Elke maand worden de advertenties bijgestuurd en geoptimaliseerd

Wat zit er allemaal in dit pakket?

Brainstorm advertising strategie, doelstellingen & budget

Opstellen verdeling online advertising kanalen

Online advertenties inrichten (tekst - banners)

Maken / aanpassen van de landingspagina's

Maandelijkse bijsturing & optimalisatie

Rapportage prestaties online campagnes

Telefonisch kwartaal overleg

Add-ons

Nieuwe campagne toevoegen: eenmalig 50% van (nieuw) maandelijks budget

Extra kanaal toevoegen: eenmalig 25% van (nieuw) maandelijks budget

Wat kost het?

Eenmalige kosten:
50% van het maandelijks
budget per kanaal

Maandelijks kosten*:

Budget 300 – 1000 = 30%
Budget 1000 – 2000 = 25%
Budget 2000 – 3000 = 20%
Budget 3000 + = In overleg

* Kosten zijn percentage van maandelijks
budget voor onderhoud en bijsturing

Gecertificeerd 

Voorbeeld

Vloerenwinkel is een bedrijf dat verschillende soorten vloeren verkoopt en legt voor particulieren en de zakelijke markt. Samen met Vloerenwinkel hebben wij een testpilot gedaan om te kijken of online advertising wat voor hun is. Zodoende hebben wij een campagne gemaakt voor laminaat-, houten- en pvc vloeren. Wij hebben Adwords en Facebook gebruikt als advertentiekanaal.

Vervolgtraject

Na de testpilot hebben we besloten het online advertentiebudget te verdubbelen aangezien er goed rendement op werd gemaakt en zijn wij elk kwartaal in gesprek om Vloerenwinkel online structureel te laten groeien.

Aantal extra bezoekers:

1080

Aantal aanmeldingen:

32 per maand (voorheen 3)

Kosten:

299,- per maand

Mijn website is nu mijn sterkste verkoopkanaal
Arien Weijers - Directeur Vloerenwinkel

Ik wil ook structureel online groeien!

Vrijblijvend kennismakingsgesprek

Hoe gaan we samen te werk?

Stap 1: Samen met jou gaan we in gesprek om de doelstellingen, het budget en de budgetverdeling te bepalen 15%
Stap 2: Aan de hand van jouw doelstellingen en budget stellen wij de strategie en aanpak op van de campagne. Zo zoeken wij voor je uit wat de beste mix is aan advertentiekanalen 30%
Stap 3: Vervolgens gaan wij aan de slag met de verschillende advertenties (tekst - banners - actie); 45%
Stap 4: Zodra de advertenties klaar staan stemmen wij de landingspagina’s af op de advertentie-inhoud en het -doel; 60%
Stap 5: Twee weken nadat de advertenties draaien bekijken wij de opnames van de bezoekers en maken wij aanpassingen aan de landingspagina’s om meer bezoekers te laten converteren; 75%
Stap 6: Na vier weken ontvang je de eerste resultaten van de online campagne; 90%
Stap 7: Elk kwartaal plannen wij een gesprek samen met jou in om te bespreken hoe we een next step kunnen zetten in jouw online groei; 100%

Gestelde vragen over het Google Pakket

Aan de hand van jouw doelstellingen, budget, branche, doelgroep en product/dienst combinatie bepalen wij wat voor jouw de best geschikte advertentie kanalen zijn. Elke advertentie kanalen heeft namelijk zijn eigen eigenschappen.
Online adverteren is zinvol wanneer jij de verkoop of naambekendheid van een bepaalde product of dienst op korte termijn wilt verhogen. Je kunt al beginnen als startende of kleine ondernemer met een laag budget. Online adverteren is goed schaalbaar waardoor je na verloop van tijd je budget kunt gaan verhogen.

Wij raden wel aan om minimaal het volgende te hebben:

  • Een professionele huisstijl;
  • Geen verouderde website (de website moet bijvoorbeeld responsive zijn);
  • Een duidelijke product of dienst. Het moet duidelijk zijn voor wie de product of dienst bedoeld is en wat deze precies inhoud;
  • Een advertentiebudget van €100,- per maand. Met een te laag budget zijn de inrichtingskosten relatief hoog in vergelijking met het resultaat.
  • Het moet mogelijk zijn om de advertenties minimaal 3 maanden te kunnen draaien. Pas na drie maanden kan goed gekeken worden hoe de online advertentie heeft gedraaid. Hoe groter jouw verkoopcyclus (de tijd dat het kost voordat iemand beslist om diensten / producten bij je af te nemen), hoe langer je moet de advertenties moet laten draaien om uiteindelijk goed de prestaties van de online campagne te meten.
  • Tijd en capaciteit hebben voor het opvolgen van de aanmeldingen / verkopen. De contactmomenten, aanmeldingen en verkopen zullen na verloop van tijd stijgen. Er moet dan wel voldoende capaciteit zijn om deze op te volgen.

De online advertentiekanalen die wij gebruiken zijn:

  • Adwords (zoekmachine advertising)
  • Display (banners op andere websites)
  • Social Media (Facebook en LinkedIn)

Een landingspagina is een pagina waar een bezoeker op ‘land’ vanuit een bepaalde advertentie of verwijzing. Een landingspagina is altijd precies afgestemd op de advertentie-inhoud. Een landingspagina is ook gericht op 1 doel zoals een aanmelding genereren en heeft daarvoor ook zo min mogelijk afleiding ruis. Met een landingspagina wil je voorkomen dat een bezoeker naar andere pagina’s op je website gaat.

Een voorbeeld van een landingspagina is http://www.mbit-seminar.nl/

Verschil landingspagina en bijvoorbeeld de home page of een andere pagina op jouw website:

Het verschil tussen een landingspagina en bijvoorbeeld de home page is dat de landingspagina heel doelgericht is en afgestemd op 1 onderwerp / product of dient terwijl een home page meerdere doelen heeft waarbij de bezoeker naar verschillende onderwerpen producten en diensten kan gaan.

Bij het oprichten van een online campagne bepalen we bijvoorbeeld op welke doelgroepen en zoekwoorden jouw verschillende advertenties zijn gericht.

Door in een later stadium weer naar de campagne te kijken, komen we er bijvoorbeeld achter dat een bepaalde zoekwoordengroep veel beter presteert dan de andere waardoor we de slechte uitsluiten en in de goede zoekwoordengroep meer investeren.

Zo kunnen wij bijvoorbeeld zien dat er door een bepaalde advertentie mannen veel beter verkopen / zich aanmelden dan vrouwen.
Door regelmatig de online campagne te analyseren en veranderingen toe te passen wordt deze steeds rendabeler.

Afhankelijk van jouw budget en looptijd van de advertentie bepalen we samen hoe vaak jullie een inzicht willen krijgen. Dit kan maandelijks, per kwartaal of per looptijd (als de looptijd van de campagne korter is dan een kwartaal).
Hoe hoger het advertentiebudget, hoe meer advertenties, verschillende soorten campagnes en hoe ingewikkelder het onderhoud. Door een percentage te rekenen van het advertentiebudget betaal je altijd een prijs naar het onderhoud. Je betaald dan ook niet teveel wanneer je een laag maandelijks budget aanhoud.
Dat kan zeker. Alleen zul je snel merken dat je geen rendement uit je bestedingen haalt. Als ondernemer ben je druk met alle verschillende zaken en vergeet je de advertentie bij te stellen of op jouw doelgroep af te stemmen. Daarnaast komt er nog andere zaken bij kijken zoals het aanpassen van de landingspagina die veel tijd kunnen kosten als je er niet dagelijks mee bezig bent.
Dit is erg afhankelijk van het doel en de product of dienst. Wij geven van te voren altijd een verwacht resultaat aan.
Dat kan zeker. Wij raden uiteindelijk ook aan om voor een bepaald budget doorlopend te adverteren (behalve als uw business seizoensgevoelig is) om zo de continuïteit en rendementsverbetering van de campagne erin te houden.

Wij maken dan ook onderscheid tussen eenmalige acties en doorlopend adverteren. Wij adviseren een mix tussen die twee.

Dat kan zeker. Wij bedenken dan samen met jou een gerichte online marketing campagne dat jouw doel gaat behalen.

Samen in gesprek om jouw online groeispurt te bepalen? (gratis koffie)

 +31​8 574 303 84

 jij@blinktuit.nl

Bredewater 16
2715 CA Zoetermeer

    Chat met messenger
    Stuur ons een bericht