WHOOSAH
Webdesign
SEO


Uitdaging
Whoosah is één van de meest bekende beachclubs in Scheveningen. Whoosah biedt een ruim aanbod aan diensten maar stond vooral bekend als een leuke plek om ook in de avond naartoe te gaan. Ondanks de populariteit merkte Whoosah dat de meeste omzet uit particulieren kwam en wilde zich meer gaan richten op de zakelijke markt.

Strategie
Aan de hand van een quick scan van hun online omgeving hebben we samen met Whoosah besloten om een nieuw online concept neer te zetten. Een nieuw design dat beter past op de doelgroep zodat het een goed fundament heeft voor betere conversie, vindbaarheid en advertising.

Aanpak
Samen met Whoosah zijn we aan de slag gegaan met een volledig nieuw webdesign waarin de drie belangrijkste elementen bij elkaar worden gezet. De groepsuitjes / feesten, het restaurant en de club. In het afgelopen jaar zijn we stap voor stap verder gaan uitbreiden in pagina’s en SEO optimalisatie. Door ons eerst te richten op zoektermen in combinatie met bedrijfsfeesten en vergaderlocaties in plaats van direct te richten op bedrijfsuitjes konden we al snel de eerste posities in de zoekresultaten bereiken dat leidden tot meer conversie.

Resultaat
Door ons met name te richten op relevant zoekverkeer zijn het aantal offerte aanvragen met 151% gestegen in een jaar tijd en het aantal bezoekers uit Google is met 47% gestegen.
Wie heeft er aan het project gewerkt?
Dannilla Koenen
Front end designer
George van Bohemen
Art director
Jeroen Boers
Developer
Wesley van Vreden
Content- & Techniekspecialist