Buttonizer


Website

SEO

Ads


  • Placeholder
Image
 

Buttonizer is een website applicatie waarmee je makkelijk slimme zwevende actieknoppen maakt. Hiermee verhoog je de conversie en interactie van je website. Wij hebben inmiddels een geautomatiseerde online marketing infrastructuur ontwikkeld. Hierdoor komen betalingen automatisch binnen, worden gebruikers automatisch met email marketing opgevolgd en krijgen we feedback van gebruikers die stoppen. Inmiddels verzamelen we meer dan 1500 gebruikers per maand en zijn we bezig om de infrastructuur te verbeteren door de content marketing te automatiseren.

 
Image
 
 

De Start

Het klinkt nu raar maar het moment waarbij het aantal mobiele bezoekers, het aantal desktop bezoekers oversteeg was voor ons een kantelpunt in ons leven. We moesten gaan wennen aan een mobile-first wereld (2016). Deze wereld lijkt dan plotseling erg klein.

We kwamen er snel achter dat mobiele bezoekers zich erg anders gedragen dan desktop bezoekers. Een lagere spanningsboog, snelle interactie en ruisvermindering waren belangrijke zaken om rekening mee te houden. Omdat we voor onze klanten met conversie optimalisatie projecten bezig waren, waren we dus druk op zoek naar oplossingen om de interactie en conversies op mobiele websites te vergroten.

Tegelijkertijd werd Material Design, een design richtlijn van Google, populairder. Één van de onderdelen binnen deze trend was de ‘floating action button’. Elke Android applicatie moest in de rechteronderhoek over een zwevende actieknop beschikken. Het klikken van deze knop was gelijk de primaire actie die een bezoeker in die applicatie maakt zoals het opstellen van een email in de Gmail app.

Tot onze verbazing was er in die tijd nog niet goed beschikbaar voor websites. Een prachtige kans die we maar al te graag pakten. Dit was de start van Buttonizer (2017).

 
Image
 
 

Buttonizer

Buttonizer is een programma om slimme, zwevende actieknoppen te maken. Je kunt er dus voor zorgen dat jouw website bezoekers alleen een deelknop op je blog zien, een koop knop bij de producten in je webshop, een bel- of whatsapp knop voor je mobiele versie etc. etc. Buttonizer maakt het mogelijk om knoppen in te stellen waarbij de acties zeer relevant zijn voor jouw bezoeker. Dit resulteert weer tot meer interactie en meer conversie voor jouw website.

Lees meer over Buttonizer
 
Image
 
 

Het merk neerzetten - A life of it’s Own

Een herkenbaar merk neerzetten dat emotie en associaties oproept wordt steeds belangrijker. Herkenbare elementen en emoties maken het makkelijker om effectief online marketing trajecten uit te voeren.

Het merk bestaat uit twee belangrijke elementen. Ten eerste hebben we ervoor gekozen om een herkenbaar beeldmerk neer te zetten, een mascotte. Aan de hand van de mascotte willen we het programma een ‘virtueel’ leven geven voor onze gebruikers. Menselijke eigenschappen koppelen aan software producten is essentieel om een hogere betrokkenheid te creëren.

 
Image
 
 

Marketing communicatie

Naast een beeldmerk wilden we buttonizer in de marketing communicatie als speels, informeel en gedurft neerzetten (half marketing, half nerd/robot). Een voorbeeld hiervan is het gebruiken van buttonizer als bijvoegelijk naamwoord en werkwoord. Door de ‘Z’ vaker te vervangen voor de ‘S’ creëer je in het engels spreektaal dat vaker gerefereerd wordt als ‘robottaal’.

Een voorbeeld hiervan is de auto-responder op een support ticket:


Onderwerp: Thankz you for your question Buttonizerer!

Hi there Buttonizerer!

Thankz for trying out our Wordpress plugin! Unfortunately Buttonizer is sleeping at the moment. We will come back to you within 24 hours on a weekday between 09:00 and 17:00 hours CEST.

Are you ready to Buzz and can't wait on Buttonizer to wake up? Check out our FAQ page and our YouTube channel.

Tip: send us some screenshots of the problem you are encountering so we have some extra context to the problem ^^.

 
Image
 
 

Automatisering, koppelingen en online marketing

Het integreren van je online marketing in al je communicatie uitingen wordt steeds belangrijker. Veel bedrijven zien online marketing als het vindbaar maken van producten, optimalisatie van de website, het opzetten van online advertentie campagnes en lead generatie. Een aantal jaar geleden kon je dit wellicht nog op deze manier opbreken maar dat is verleden tijd. Uiteindelijk is online marketing het zodanig vertalen van producten en merkwaarden zodat de juiste gebruikersgroep zich daarmee online kan identificeren wat resulteert op positieve interacties en uiteindelijk leads en sales. Uiteindelijk zijn wij allemaal emotionele dieren (leestip: Thinking Fast and Slow van Daniel Kahneman) wanneer je de juiste reeks aan emoties weet te raken.

Relevantie, Consistentie en Waarde toevoegend. Dat zijn de drie belangrijkste elementen bij het voeren van online marketing activiteiten. Met Buttonizer bereiken wij relevantie in onze marketing communicatie door software te gebruiken (en te tweaken) waarbij we de data kunnen tracken van onze gratis en betaalde gebruikers. Met een koppeling naar een marketing automation systeem (Agile CRM) gaan er verschillende korte campagnes van start aan de hand van bepaalde ‘triggers’. Dit gaat van verwijderen van de applicatie tot opwaarderen naar het sturen van een support ticket buiten openingstijden. Door simpele koppelingen met verschillende software maken we het voor onszelf mogelijk om de communicatie naar onze gebruikers relevanter te maken.

 
Image
 

Consistentie

Je vraagt je dan waarschijnlijk af Yoda en wat houdt dan consistentie in? Naast emotionele dieren zijn wij ook gewoontedieren. Herhaling van elementen leidt tot herkenbaarheid. Herkenbaarheid leidt tot betrouwbaarheid (meestal). Sterke merken spelen goed in op herkenbaarheid tot in de kleinste details. Het typeert je merk. Veel bedrijven onderschatten wat dit voor impact heeft in online marketing resultaten. Als voorbeeld hebben wij ervoor gekozen om de engelse grammatica regels expres ruimer in te zien. Waarom? Het past bij Buttonizer. Wij zijn speels, tegen kinderlijk aan en ook een beetje nerds. De kwaliteit en de kracht moet in de software zitten. De goodwill moet uit de communicatie komen. Aangezien het merk speels moet zijn en Buttonizer als ‘het kind’ van onze gebruikers neergezet wordt dan mag de grammatica / zinsopbouw NIET perfect zijn.

Daarom vervangen we de ‘s’ vaker in een ‘z’ en proberen we bepaalde zinsbouwfouten expres te maken dat een ‘jonge computer’ ook zou kunnen maken. Het belangrijkste is wel om hier consistent in te zijn. Een mooi voorbeeld is de karakter Yoda in de Star Wars serie.

Yoda gebruikt een onderwerp-lijdend-voorwerp-werkwoord structuur waardoor ‘Ik hou van Star Wars’ in ‘ik van Star Wars houden’ veranderd. Deze consistentie in taalgebruik wat nu als ‘fout’ bestempeld zou worden heeft zo’n ongelooflijk sterk karakter als Yoda gecreëerd.


Waarde toevoegend

Het laatste onderdeel is waarde toevoegend. Een breed begrip. De kern is dat je identificeert hoe je waarde wilt toevoegen aan je gebruikers / klanten. Dit is per bedrijf anders en kom niet aanzetten met ‘kwaliteit verbeteren’. De acties die je doet, hoe gek ze ook zijn, moeten in een vorm bijdrage aan een doel dat je met je gebruikers wilt bereiken.

Voor Buttonizer hebben we de volgende doelen:

  • Praktisch - Gebruikers van de applicatie moeten binnen 1 minuut de software begrijpen
  • Emotioneel - Gebruikers moeten de mascotte Buttonizer zien als een persoon in plaats van een programma
  • Trots - Gebruikers moeten het idee krijgen dat ze een onderdeel zijn van Buttonizer en helpen met het opgroeien van Buttonizer
  • Professioneel - Als gebruikers een rationele vergelijking doen in functies en interactie ontdekken ze dat Buttonizer aan de top staat binnen zijn categorie.

Dit zijn verschillende doelen en kunnen soms met elkaar botsen. Dat is niet erg. Zo kunnen acties die waarde toevoegen voor het doel ‘Professioneel’ op een negatieve bijdrage leveren aan het doel ‘Praktisch’. Denk aan een overload aan functionaliteiten. Hierdoor wordt je kritisch in welke mate een functionaliteit of actie ‘waarde toevoegend’ is.

 
Image
 
 

Online Marketing Infrastructuur uitbreiden

Voor Buttonizer hebben we nu een 1.0 versie van een online marketing infrastructuur neergezet. Dit resulteert in het automatisch verzamelen van meer dan 1500 email adressen per maand, automatische betalingen en opvolging wanneer iemand niet doorgaat met afrekenen, automatisch feedback wanneer iemand stopt met het gebruiken van de applicatie.

Wat nog ontbreekt is een methode waarbij gebruikers voor ons content genereren. Voor het verder vermarkten van de applicatie is content marketing cruciaal. Echter ook heel kostbaar. Als onze gebruikers een gedeelte van de content creatie op zich nemen creëren we een schaalbaar en duurzaam model.

Wil jij ook je online marketing infrastructuur verbeteren voor je organisatie? Stuur ons dan een bericht! We helpen je graag verder!

Wie heeft er aan het project gewerkt?


Jasper Vriends


Developer

 
 
 

 

Ook online structureel groeien?